ABOUT

 I am a Milan girl with my city in my heart. After graduating from high school, I graduated from the Mendrisio Academy of Architecture and I think that my educational path is the reflection of my passions: literature and creativity.

Since I was a child I had a passion for jewelry, stones and beads while my love for travel has always led me to search for objects from distant countries in space and time. After graduation, while working as an architect between Switzerland and Italy I started creating bijoux and selling them in Milan stores using metal, silver and semiprecious stones. For me, every jewel is like a small project that starts from an inspiration that can come, from a book from a photo or from a stone, and comes to the choice of the most different shapes and materials.

The architectural studies taught me to follow the jewel in all its phases: the idea, the study on how to make it, the drawings and above all the tests from which everything is born and the opposite of everything.

In 2018 I took courses in goldsmithery at the Ambrosiana Goldsmith School, as I felt that my creativity would have been freer if I had been able to shape the metal without limiting myself to the assembly of materials, so that I approached the world of goldsmithing and metals precious and I immediately fell in love with it.
My creations are unique pieces or small series, handmade by chaining semi-finished elements, precious metals, brass, stones or crystals that I find and choose based on the shapes I want to make. Each piece is handmade and entirely handmade.

Sono una Milanese con la mia città nel cuore. Dopo aver conseguito la maturità classica mi sono laureata all’Accademia di Architettura di Mendrisio e penso che il mio percorso formativo è il riflesso delle mie passioni: la letteratura e la creatività. Fin da bambina avevo la passione per gioielli, sassi e perline mentre il mio amore per i viaggi mi ha sempre portato alla ricerca di oggetti provenienti da paesi lontani nello spazio e nel tempo. Dopo la laurea, mentre lavoravo come architetto tra la Svizzera e l’Italia ho iniziato a creare bijoux e venderli nei negozi di Milano usando ottoni e pietre semipreziose. Per me ogni gioiello è come un piccolo progetto che parte da un’ispirazione che può arrivare, da un libro da una foto oppure da una pietra, e approda alla scelta delle forme e dei materiali più diversi. Gli studi in architettura mi hanno insegnato a seguire il gioiello in tutte le sue fasi: l’idea, lo studio sul come realizzarla, i disegni e soprattutto le prove da cui nasce tutto e il contrario di tutto. Nel 2018 ho intrapreso dei corsi di oreficeria alla Scuola Orafa Ambrosiana, in quanto sentivo che la mia creatività sarebbe stata più libera se avessi potuto plasmare il metallo senza limitarmi all’assemblaggio dei materiali, cosicché mi sono avvicinata al mondo dell’oreficeria e dei metalli preziosi e me ne sono subito innamorata. Le mie creazioni sono pezzi unici o piccole serie, fatti a mano incatenando elementi semilavorati, metalli preziosi, ottoni, pietre o cristalli che trovo e scelgo in base alle forme che voglio realizzare. Ogni pezzo è artigianale e interamente lavorato a mano.